comunicat de presă

A fost la un momentat dat, prin 2013, frustrarea în blogosferă că de ce bloggerii primesc comunicate de presă dacă nu sunt văzuți și integrați ca jurnaliști. Ei bine, aceste comunicate se pot numi oricum pentru că esențială este informația pe care o transmit și apoi ce putem noi, ca bloggeri, să facem mai departe cu ea, cum reușim să o transmitem și ce acțiuni putem să generăm în cititorii noștri.

Comunicatele de presă pot să fie despre lansări de carte, de servicii sau de produse, despre campanii sociale, umanitare sau de CSR, despre evenimente culturale, sociale sau conferințe și training-uri de învățare. Sigur, nu se rezumă doar la astea, am dat câteva exemple.

Azi povestim despre cum putem să transformăm un comunicat de presă într-un articol pe blog. Ia-ți o cafea sau un ceai și hai să stăm de vorbă!

 Bun, începem cu structura:

  • Alegem un titlu SEO. Putem să punem în titlu cifre, statistici, nu neapărat cu numele campaniei pentru că, de cele mai multe ori, numele de campanii nu sunt alese neapărat după criterii SEO, ci după mesajul și contentul campaniei.
  • Șapou (introducerea) care să înceapă cu o emoție și să explice de ce am ales să scriem despre acea campanie/inițiativă/proiect. Ce emoție trezește în noi, în ce amintire ne duce, cu ce ne triggerăște, ce ne neliniștește, care e sursa îngrijorării? Putem să începem cu o întâmplare, cu o amintire și nu uităm să folosim cuvântul sau sintagma SEO.
  • În următorul paragraf ne ducem în nevoia nișei care are nevoie de acea campanie. Părinții, de exemplu, care vor să-și știe fetele protejate și informate. Putem să agităm aici puțin lucrurile și să spunem ce s-ar întâmpla dacă nu ar exista (de ex) educație sexuală, educație rutieră, educație financiară în școli, care ar fi predicțiile pentru perioada când copiii noștri vor fi adulți.
  • În paragraful 3 prezentăm statistici. Campaniile sunt, de obicei, bazate pe statistici și pe cifre. Le scriem, menționăm de fiecare dată sursa studiului pentru că așa este etic și credibil. Comentăm statisticile din perspectiva noastră, apoi putem să alegem un citat din cadrul comunicatului. De obicei, în astfel de comunicate sunt cel puțin două citate.
  • În paragraful 4 spunem despre campanie cu date din comunicat.
  • În paragraful 5, ideal, ne spunem intenția de a ne implica în campanie, cum putem să ajutăm, pe cine cunoaștem care are nevoie de ajutorul nostru și care sunt pașii să ne oferim sprijinul. Putem să solicităm un interviu cu cineva din cadrul campaniei și să anunțăm că vom reveni cu acest interviu care să lămurească anumite aspecte. Ca să scriem autentic despre o campanie, este nevoie să ne implicăm în ea, nu doar să avem o părere despre ea.
  • Folosim intertitluri, H2, H3 cu cuvintele SEO.
  • Putem să alegem poze sugestive de pe băncile de imagini (mie îmi place Pexels) ca să ilustrăm materialul, iar la final să adăugăm poza cu care vine comunicatul. Fiecare poză o optimizăm și folosim cuvântul SEO în descriere.
  • După ce este gata articolul, trimitem link-ul agenției de la care am primit comunicatul cu mențiunea că suntem deschiși să ne implicăm în campanie sau că ne dorim un interviu cu cineva din echipa campaniei, sau că vrem să mergem pe teren să ne oferim voluntari, sau că vrem să fim parteneri media pentru campanie, sau ambasadori pro bono ai proiectului (dacă e campanie umanitară sau de CSR). Sau pur și simplu, ne arătăm deschiderea și pentru alte campanii și proiecte pe care le are agenția în portofoliu și spunem câteva cuvinte despre blogul nostru și care e misiunea noastră, ce vrem să transmitem lumii.
  • Dăm share articolului în social media și le solicităm prietenilor să îl distribuie în comunitățile interesate.

Dacă ți-a fost de folos, dă-mi de știre la hello@ananicolescu.ro

Dacă vrei să ai un blog performant, te invit în comunitatea Digital Talks cu Ana Nicolescu: https://ananicolescu.ro/comunitatea-digital-talks-cu-ana-nicolescu/.

error: Content is protected !!