Potrivit statisticilor, în lume sunt peste 600.000.000 de bloguri. Cu siguranță, ca să te faci remarcat în lumea blogging-ului în ziua de azi, trebuie să aduci ceva proaspăt și trebuie să fii autentic.

Să vă zic un lucru: în fiecare zi se publică peste 5.760.000 de articole,  iar alte 4 000 apar în fiecare minut. În același timp, statisticile arată că 85% dintre business-urile B2C și 91% dintre cele B2B folosesc blogul ca instrument de content marketing.

 Asta ar trebui să ne dea de gândit, nu-i așa? Și atunci vă întreb: voi cum vă diferențiați? De ce ar veni la voi cititorii? De ce v-ar crede pe voi? Cum deveniți din oameni care scriu pe un blog, influenceri? Cum faceți din blog-ul vostru un instrument de marketing?

Ce am învățat din experiența mea de blogging

Ei bine, din experiența mea de aproape 9 ani de blogging, am învățat că, în primul rând, trebuie să-mi găsesc și să-mi asum vocea, să vreau să descopăr acel ceva unic pe care îl am numai eu. Apoi, am înțeles că e important să nu îmi doresc să fiu ca alții, chiar dacă ei au deja un nume, au trafic și o comunitate implicată. Și am mai învățat ceva esențial: să-mi respect ritmul și să mă uit la ce pot eu să fac cel mai bine, nu la ce fac alții cel mai bine.  Ca să îmi ating aceste țeluri, primul pas a fost să  inventariez următoarele :

  1. care sunt harurile mele din naștere,
  2. care sunt resursele pe care le am din anii de lucru în presă și agenții de PR (specialiști, contacte, informații),
  3. ce-mi place să fac și dacă pot să fac asta pe termen lung (și anume să scriu, să povestesc),
  4. cât de dispusă sunt să mă expun vulnerabil, public,
  5. ce vreau eu să schimb în nișă și cel mai important
  6. de ce vreau să fac asta.

Tu de ce vrei să faci blogging?

Poate că cea mai importantă întrebare care merită pusă atunci când vă gândiți să  debutați în lumea  blogging-ului este de ce vreau să fac asta? De ce vreau să scriu și de ce o fac public? Cel mai probabil, cei mai mulți dintre voi o să ajungeți la  concluzia că aveți nevoie  să fiți  văzuți.

O altă  concluzie la care am ajuns în aproape 9 ani de blogging este că cei mai mulți dintre cei care vor să scrie public, deep down în sufletul lor, fie că recunosc, fie că nu, vor să scoată bani din blogging. Și nu e nimic în neregulă cu treaba asta, doar că unii încă se ascund după deget mințindu-se că n-ar fi așa. Generațiile mai tinere sunt mai asumate, probabil pentru că nu au atâtea preconcepții și mituri legate de bani.

Generația dinainte de ‘89

Am identificat nevoia asta la generația celor născuți de prin 1975 până prin 1990. O generație crescută cu competiție, cu comparație, o generație care nu a fost încurajată să gândească cu propria minte, ci doar să reproducă ideile și conceptele altora. Este o generație de oameni care nu prea au curajul să vorbească în public pentru că atunci când ieșeau la tablă, dacă greșeau, erau umiliți de colegi sau de profesori. Sunt copiii care nu au învățat să-și recunoască emoțiile și să și le gestioneze, care au fost obligați să-și înghită lacrimile, furia și strălucirea ca să nu deranjeze, să nu iasă cu un cap mai sus căci altfelnu mai erau ușor de manipulat. Sunt copiii care au crescut cu cheia la gât, care și-au încălzit singuri mâncarea, care și-au făcut singuri temele.Pe de-o parte, asta le-a prins bine, pe de altă parte însă, nu s-au simțit conținuți, văzuți, apreciați, iar acum își iau puterea înapoi, își caută vocea, dreptatea și aplauzele. Acești copii caută și în ziua de azi o confirmare că sunt buni, că ceea ce gândesc ei este valabil, că și ei contează, caută să fie valoroși în ochii altora și abia acum învață că întâi trebuie să fii valoros în ochii tăi ca să poți să fii văzut astfel și în ochii altora. Puțini oameni din generația asta fac podcast-uri și vloguri, ei preferă mai degrabă să stea în spatele unui ecran și să-și așeze cuvintele în tihnă și protecție.

Generația de după Revoluție

Ei sunt cei care, după câte mi-am dat seama în comunitățile pe care le construiesc din 2012, știu că au dreptul să aibă o voce, iar  unii și-o folosesc constructiv, alții însă nu. Aici încep să se remarce și vloggerii, dar vorbind la modul general,  pare că este mai mult o goană după confirmarea că ei au dreptate. Tot aici sunt și cei care s-au împlicat și se implică în voluntariat, cei care au anumite valori peste care nu trec și se implică în strângeri de fonduri, în campanii umanitare și nu se feresc să ceară bani pe munca lor, ceea ce este minunat. Cei din această generație acceptă mai ușor tehnologia în viața lor profesională și sunt deschiși să învețe constant despre domeniul ăsta în continuă evoluție.

În ambele generații sunt oameni valoroși, creatori de conținut, care apar public să rezolve unele probleme și să se hrănească cu energia cititorilor lor.

Ce ai de făcut dacă vrei să intri îl lumea blogging-ului

Așa că, la final. Îți recomand să-ți pui pe o foaie cele 6 întrebări, să-ți răspunzi sincer și o să vezi cum ți se schimbă perspectiva. Asta o poți face fie că nu ai încă un blog, dar vrei să-ți faci unul, fie că ești la început de drum cu blogul tău, fie că ai blogul de câțiva ani, dar vrei să crești și ca blogger, dar și ca om.

Dacă nu reușești să răspunzi singur pentru că sunt blocaje acolo, lasă-mi un mail la hello@ananicolescu.ro și te ajut.

error: Content is protected !!