Cum poți să câștigi bani cu blogul tău

Cum poți să câștigi bani cu blogul tău

Dacă te îndoiești că poți câștiga bani din blogul tău în ziua de azi, mai ales în România, îți spun că se poate. Din experiența mea știu că, mai întâi, este nevoie să ai un conținut de calitate, apoi să ai o voce și, nu în ultimul rând, o nevoie pe care să o acoperi în piață și să te implici activ în nișa în care activezi.

Pentru că mulți mă întreabă, în ultimii ani, cum de am reușit să câștig bani din  blogul meu încă din primele 6 luni de la lansare  (și asta se întâmpla în 2012), o să îți povestesc despre o parte din acțiunile în care m-am implicat. Nu ca să mă laud, ci ca să arăt că nu e suficient să visezi la succes, e nevoie să muncești pentru a  el.

Ce alegeri am făcut pentru blog-ul meu încă de la început

În primul rând, timp de 9 ani, am avut campanii plătite pentru branduri cunoscute și mai puțin cunoscute. Trebuie să vă mărturisesc că nu mi-am setat prețul în funcție de mărimea brandului, am livrat cât am putut  de bine pentru orice client care a avut încredere în puterea mea de promovare și în vizibilitatea mea pe nișa de parenting. În același timp, prin intermediul blogului meu, am preferat să ajut pro bono branduri la început de drum și am dezvoltat o pasiune pentru antreprenoriatul românesc. Ajutorul nu a însemnat doar articole scrise, ci și viziune, strategie, implementare și promovare, cu alte cuvinte mentorat pe business.

Ce ai de făcut concret pe blog

Dar ca să revenim la întrebarea Cum pot să câștig bani din blogging?’, ei bine  iată câteva variante pe care le-am testat în toți acești ani:

  • Advertoriale, (asta înseamnă articole plătite, recenzii pentru produsele sau serviciile unui brand);

  • Ad-uri la tine pe blog care să fie sau nu cu pop-up și care să nu aibă neapărată legătură cu articolelel tale;

  • Afiliere  (atunci când scrii un articol pe o anumită tematică- să zicem jucării educaționale pentru copii, în care incluzi și produse din campania marketerului cu care te-ai afiliat. Sau dacă marketerul nu este foarte nișat, poți să ai și articole generaliste în care să pui link către produsele lui pe anumite cuvinte din articol);

  •  Să construiești o comunitate de cititori și să  aduci acolo branduri;

  • Să fii speaker la evenimente  (atenție, nu toate colaborările ca speakeri se plătesc). Pentru asta, e nevoie să ai o expertiză pe un anumit domeniu și să fii chemat în calitate de specialist, nu neapărat ca blogger. În acest caz, blogul te poate ajuta să crești și să te promovezi.

 

În ce campanii m-am implicat

O să îți dau câteva exemple din primii mei ani de blogging ca să vezi că se poate să te implici chiar de la început, când nu ai încă un nume în  această lume.  A fost mult despre offline, am mers acolo unde a fost nevoie de mine să strângem fonduri pentru copii, să înotăm pentru copiii născuți prematur, să gătim pentru bătrâni, să organizez și să promovez conferințe de parenting, să ajut persoanele cu dizabilități și tot așa. Iată ce am făcut eu în primii ani de Mămica Urbană:

M-am implicat în campanii umanitare și de responsabilitate socială pentru:

  • Salvați Copiii – Bun venit pe lume, Festivalul Brazilor (content pe blog, acțiuni în maternități și în școli, alergare pe bandă);
  • World Vision – Eu cum ajung la școalăCu o carte schimbă viața (content pe blog);
  • Asociația Unu și Unu – Fire de dragoste (content pe blog, strângere de fonduri prin Swimathon, acțiuni în maternități);
  • Cel mai mare colind: pentru achiziționarea ghetelor de iarnă pentru copiii săraci (content pe blog + video cu mine și cu copiii mei cântand un colind);
  • IKEA – campania jucăriilor de pluș (content);
  • Trupa Zurli – Vreau să-l ajut pe Moș Crăciun (content + cadouri copii);
  • Asociația DeVision, Foto Union și Arta nu mușcă – Dacă nu aș vedea (content și campanie foto pentru un copil nevăzător).

M-am implicat în campanii de conștientizare

  • ActiveWatch – Oraș pentru oameni (acces la spațiul public pentru persoanele cu dizabilități locomotorii – content pe blog);
  • Editura All – Citește povești (content pe blog);
  • Bătrânețea nu e doar boală (content pe blog + gătit pentru bătrânii de la complexul Floare Roșie);
  • Caravana Rabla pentru periuța ta (content);
  • AVON – Share it to stop it – împotriva violenței domestice (content);
  • Salvați Copiii – Copii fără etichete (content).

Am făcut parteneriate media și am promovat cele mai importante conferințe ale momentului cu speakeri relevanți pentru nișa de parenting

  • Conferințe de parentingorganizate de Totul despre mame, Otilia Mantelers, Gaspar Gyorgy: Aletha Solter, Michael Thomson, Alfie Kohn, Daniel Siegel, Harville Hendrix&Helen LaKelly Hunt;
  • Workshop-uri de parentingUrania Cremene, Antonia Noel, Otilia Mantelers, Monica Reu;
  • Activități pentru copii: Zurli, Learn with music, Miko Kids, CreativeArts, KinderAlegria.
  • Mi-am organizat propriile workshop-uri

Acestea au fost organizate în cadrul expozițiilor pentru părinți, iar  principala temă a fost Remodelează-ți viața, sloganul blogului meu de parenting. Nu am plătit să intru la aceste expoziții și nici nu am fost plătită să fac content la ele. Am mers pentru că au fost ocazii bune să mă întâlnesc cu cititorii mei în offline, să-i cunosc, să vorbesc cu ei, să iau feedback, să râdem și să găsim soluții. Am invitat specialiși și branduri alături de mine și ulterior am făcut campanii cu agenția cu acei oameni pentru brandurile lor. Așadar, n-am urmărit un câștig imediat, ci o strategie cu companiile și conectare cu cititorii.

Am făcut interviuri cu vedete

Ca să cresc vizibilitatea blogului, când încă nu știam de reclame plătite, de Facebook ads și cînd încă nu erau regiile de media pe nișa de bloggeri părinți, am luat interviuri mai multor vedete.

Interviuri cu mine

Un motor bun de promovare au fost, de asemenea, interviurile cu mine de pe alte site-uri sau platforme, precum și interviurile în emisiunile pentru părinți, la radio și tv.

Campaniile tip guest-post pe alte platforme

M-au propulsat în căutări inclusiv aceste campanii, cum ar fi de exemplu, articolele de parenting de pe Avon Connects, care nu aveau nicio legătură cu produsele brandului. Concret, cei de la Avon au făcut un shooting cu toți cei care am acceptat colaborarea și ne-au promovat eficient. La fel, am avut o rubrică permanentă pe platforma Smartlove, unde scriam despre experiențele mele ca mamă. Ambele colaborări au durat un an și au fost plătite.

Cum te pot ajuta cu blogul tău?

Ți-am enumerat doar câteva exemple din acțiunile mele prin intermediul blogului. După ele au urmat multe altele. Am continuat să ajut acolo unde a fost nevoie de mine, am continuat parteneriatele media pentru conferințe relevante, am avut o emisiune online pe antreprenoriat și parenting, am strâns o comunitate de 550 de bloggeri părinți, pentru care am făcut cu echipa mea o școală de blogging, am fondat o agenție de comunicare și PR. Jumătate din veniturile mele pe an sunt din blogging și da, se pot face bani din bloguri în România, dar e nevoie de muncă, de diferențiere pe nișă, de reziliență și de o misiune puternică la care oamenii să adere.

În prezent, cred că am toate atuurile ca să îi pot ajuta și pe alții aflați la început de drum în lumea blogging-ului. Dacă te-am convins, dacă vrei să ne auzim și să facem un audit pentru blogul tău sau dacă ești la început de drum și nu îți este clar de unde să pornești, scrie-mi la adresa hello@ananicolescu.ro să stabilim o sesiune de ghidare. Îndrăznește, ăsta e primul pas spre succes!

Introdu Comentariu

Adresa ta de mail nu va fi plublicată.