Ieri, într-un call de cunoaștere, m-a întrebat o antreprenoare ce rezultate au clienții mei cu mine.
I-am spus că sunt mai multe tipuri de rezultate și că am 3 tipuri de clienți.
Rezultate pentru coachi, traineri, psihoterapeuți
Ei înțeleg diferența dintre meseria lor și gândirea de antreprenor. Astfel, putem să lucrăm pe un plan de business și să își stabilească servicii, pachete de lucru și un preț corect. Preț pe care îl stabilește antreprenorul, nu terapeutul. Aici e mare lor salt. Iar de aici încep să facă abonamente 1 la 1 sau programle de grup și pot să spună că demarează o afacere.
Tot cei din această categorie, reușesc să se nișeze. O să-ți dau doar două exemple de psihoterapeuți: Psih Alina Pop, care făcea terapie de cuplu, vindecarea traumei și acum toată comunicarea și strategia de business este axată pe unicitatea ei, și anume că este singurul psihoterapeut acreditat pe burnout parental din România. De aici a construit programe de grup, un plan de comunicare și o strategie de vânzare. La fel și psih. Mihaela Cristea care acoperă acum în nișă relația adult-părinte.
Să-ți găsești nișa și clientul ideal îți pune pe șine afacerea, te scoate din neclaritate și, dacă muncești, ajungi la profit.
Rezultate pentru soloprenorii din industrii creative
O altă categorie de oameni care vin în programele mele sunt cei din industrii creative: consilieri de imagine, creatori vestimentari, designeri. Ei au făcut business intuitiv, fără să aibă un anumit țel în afacere. Lucrurile s-au legat organic, instinctiv, au avut venituri, dar ajung la mine cu dorința să aducă structură, claritate și strategie. Ei reușesc să pună viziunea lor într-un excel și să scaleze.
Procesul pentru ei este în primul rând unul de autocunoaștere, pentru că eu pledez pentru antreprenoriat conștient. Ei au nevoie să se descopere așa cum sunt ei acum și ce le mai aduce bucurie, care sunt obiectivele peste 5 ani și de acolo restul se întâmplă ușor, matematic, cu sens. Aici combin cunoștințele și abilitățile mele de Change Strategist, cu cele de business coach.
Așadar, principalul rezultat cu ei este că găsesc răspunsul la întrebarea Cine sunt eu acum și unde vreau să ajung?
Apoi îi ghidez și își refac avatarul de client pentru că vor să atragă alt tip de oameni, creează colecții noi și fac parteneriate strategice care îi propulsează.
Rezultatele antreprenorilor cu afaceri de familie
A treia categorie de antreprenrenori e formată din oameni care au o afacere de ceva timp, au angajați și de multe ori această afacere este o afacere de familie. Pe lângă planul de business și strategia de comunicare, ei înțeleg tiparele pe care le au în dinamica cu familia lor și de ce au ales să continue acest business și cum să-l personalizeze.
Cei mai mulți au afaceri offline, magazine de bijuterii, firmă de avocatură, farmacie, și învață cu mine cum să construiască un site și strategia de social media ca să fie vizibili și clienții să-i găsească mai ușor. Plus partea de PR, cum să apară în presă, în comunități, la podcasturi ca să vorbească despre valorile lor.
E mult de muncă dacă vrei să ai o afacere profitabilă
Sunt unii soloprenori care în cadrul programelor au renunțat la statutul de angajat sau au făcut un alt business față de ce voiau inițial. Pentru că s-au descoperit pe sine și vor să fie antreprenori conștienți.
Asta se întâmplă la Mastermind-urile și cursurile mele dacă ei își fac temele și își asumă acest proces cu curaj, vulnerabilitate și reziliență. Nu e ușor. E mult de lucru în primul rând la gândire, te ghidez să-ți schimbi perspectiva, să vezi lucrurile din alt plan, te ajut să faci zoom out ca să (te) vezi 360 de grade. În procesul de autocunoaștere unii plâng, alții râd, unii fug, alții nu se dau bătuți. Iar autocunoașterea nu vine ca la terapie, ci te lovește când te aștepți mai puțin. De exemplu, când ajungem să scriem rubrica Despre mine pe site.
După ce îți asumi cine ești acum, începe munca de implementare pe ce îți predau. Nici acolo nu e ușor, e mult de lucru, dar în două luni, ai structura afacerii tale și de acolo n-ai nicio limită pentru succesul tău.
Ce pregătesc pentru toamnă
În octombrie lansez cursul despre Plan de Business, Gândire de Antreprenor și Comunicare Strategică. Am deschis lista de așteptare dacă vrei și tu să transformi propiectul tău într-o afacere. Până atunci, am pregătit o serie de webinarii gratuite pe 23, 24 și 25 august, iar în septembrie deschid o comunitate de antreprenoriat conștient, unde voi avea 5 live-uri și un workshop gratuit. Apoi cursul de 11 săptămâni.
Tu ce decizi să faci pentru afacerea ta? Hai la un call gratuit de 30 de minute să îți ofer o soluție pentru afacerea ta și apoi să iei o decizie care să-ți onoreze business-ul.
Să fie pace,
Ana