Cum să creezi și să lansezi un curs online pe nevoile clientului tău ideal

Cum să creezi și să lansezi un curs online pe nevoile clientului tău ideal

Totul a început la final de 2020 când după 12 ani de lucru în presă și 8 ani de consultanță în comunicare online, am decis să creez o nouă linie de business pe strategie de comunicare în afacere, prin sesiuni 1 la 1 și o comunitate cu taxă.

Pentru că eram asociată cu nișa de parenting, aveam un blog de parenting și o agenție de comunicare pentru clienții care aveau ca target final familia, nu cu cea de antreprenoriat, am avut nevoie de o repoziționare de brand și am lucrat cu Manuela Ciugudean pe branding personal.

Deci am creat serviciul, am pus prețul și am început construirea unei noi identități de brand

Timp de 1 an, am modificat avatarul de client de vreo 5 ori. Pe măsură ce veneau soloprenoare la mine în sesiuni de consultanță 1 la 1 sau în comunitate, actualizam produsul pe baza feedback-ului și îmi conturam clientul ideal: cu cine vreau să lucrez, unde văd că e nevoie de expertiza mea în funcție de contextul din piață de atunci (pandemie, lockdown), unde au clientele mele cele mai semnificative salturi și ce fac după ce ele ies din programele mele? Cum și ce implementează mai departe? Asta am făcut 1 an. Am studiat clientul ideal și am cizelat produsul.

Mi-am limitat oferta la două produse deși puteam să ofer 10

În septembrie 2021, am lucrat foarte structurat și specific pe avatarul de client cu Mădălina Vasiu, în sesiuni 1 la 1, și am identificat ce din toată experiența mea mai îmi aduce bucurie și ce păstrez pentru următorul an. Am identificat subiecte pentru social media, blog, ebook-uri, neswlettere, lead magnet și am definit trei idei de Mastermind-uri: Content, Business și PR. I-am rugat pe followerii mei din social media și pe abonații la newsletter să voteze una din cele trei cu care și-ar dori să încep.

Deși eu aș fi început cu Content, ei au ales Business. Așa că am început să livrez Mastermind-ul de Business, o ediție pilot din care am învățat despre cine sunt eu ca trainer, cum să dozez informațiile, ce e important pentru cursante și am văzut unde apar și care sunt cele mai frecvente blocaje ale soloprenoarelor când vine vorba de planul de business.

Curs Online_Ana Nicolescu_Business Coach

Am învățat să fac vânzări online prin call-uri și webinarii

În paralel, am lucrat cu Ioana Moga, tot în sesiuni 1 la 1, ca să învăț să fac vânzări online prin call-uri și webinarii. Așa că a doua ediție de Mastermind nu doar am prezentat-o în social media, ci am și vândut-o. Și iarăși am învățat multe despre mine aici și am stat de atunci față în față cu mai mult de 300 de soloprenoare. Doamne, câte oglinzi mi-au pus și cât am reușit să cresc doar pentru că m-am întâlnit cu ele. Am aflat care le sunt problemele și de aici am generat content pentru cel puțin doi ani. Mi-am schimbat de trei ori avatarul de client. Da, iar. Am depășit preconcepțiile legate de vânzare și am creat alte structuri de livrare a informației.

Am investit în site și în acreditarea ca Change Strategist

Am refăcut complet site-ul cu cei de la Emiral și am implementat plata cu cardul prin Netopia. Asta a durat din octombrie 2021 până în februarie 2022 și a presupus, pe lângă content și o ședință foto de brand cu Ioana Dodan.

Tot în toamna lui 2021, am început formarea de Change Strategist cu Andrei Roșca, ca să pot să le susțin pe soloprenoare să depășeacă blocajele în antreprenoriat.

Curs Online_Ana Nicolescu_Business Coach

Am lucrat cu 130 de antreprenori pe strategie de comunicare în business

Din septembrie 2021 până în iunie 2022, am avut trei ediții de Mastermind de Business, trei de Mastermind de Content și o ediție de Business&Content împreună și un Summer Camp de implementare. Au participat 103 antreprenoare și 2 antreprenori. Am avut 350 de call-uri 1 la 1, patru webinarii de vânzare și abonamente de coaching de business 1 la 1. În total, am făcut coaching de business și comunicare strategică pe formatul din Masterminduri cu 130 de antreprenori într-un an.

Am filmat cursul la Amaze

În luna mai am început să construiesc structura cursului. Am făcut scriptul, am făcut workbook-urile și în luna august am filmat partea teoretică la Amaze cu Andrei Ivan și Mirela Solomon. Tot acolo, am făcut și o nouă ședință foto de brand și tot ei au editat toate materialele video pentru promo-urile din ad-urile din social media. Machiajul natural și so me a fost făcut de Daniela Ciocan.

Un nou logo cu un nou vibe

Am redefinit identitatea de brand cu Ama Mihăescu: un logo nou, o altă paletă de culori, un vibe nou, am avut trei ebook-uri gratuite în lunile de vară ca să măresc baza de date și am lucrat cu echipa Amei pentru partea de SEO tehnic pe site. Tot cu echipa ei am lucrat și pentru strategia de newsletere și implementarea ei, dar și pentru platforma de e-learning pe care este urcat cursul.

Lansarea cursului a presupus cinci live-uri gratuite, un webinar și call-uri de vânzare

Am continuat cu Ioana Moga strategia de lansare și de vânzare. Am stabilit temele pentru cele cinci live-uri gratuite și pentru webinarul gratuit, am pregătit materialele pentru fiecare, am scris succesiunea de emailuri și de newslettere pentru abonați. Am pregătit, de asemenea, toate materialele bonus pentru cei care urmau să se înscrie în 5 Day Challenge, la webinar și la curs.

Am invitat guest speakeri în cursul meu

Am vorbit cu traineri complementari cu mine în business și i-am invitat ca guest speakeri în curs, am stabilit tematici și urmează să setăm date concrete pentru live-urile lor.

Curs Online_Ana Nicolescu_Business Coach

Am investit în ad-uri pe social media ca să vină oameni în 5 Day Challenge

În august, Eugeniu Topolschi și echipa lui au preluat partea de ad-uri pentru promovarea cursului și din septembrie, când am avut toate materialele de promovare gata, după anumite cerințe, am început promovarea plătită pentru 5 Day Challenge și Webinar. În plus, am filmat zilnic câte un video pe o durere de-ale clientelor mele și Eugeniu l-a promovat. Am trimis remindere, celor care și-au dat acordul să le primească, prin newsletter, mesaje pe whatsapp și sms.

S-au înscris 1196 de persoane în 5 Day Challenge și 979 sunt în comunitatea Digital Talks cu Ana Nicolescu, acolo unde s-a desfășurat provocarea de 5 zile. În acest moment sunt înscrise în curs 18 persoane și capacitatea maximă este de 30. Încă am call-uri cu soloprenoarele care au fost în 5 Day Challenge să vedem dacă li se potrivește în acest moment cursul Plan de Business, Gândire de Antreprenor și Strategie de Comunicare.

În toată această perioadă am lucrat pe abundență și leadership cu Oana Stoianovici, coach și lider transformațional.

Pe scurt, lansez un curs după 2 ani de testare și cizelare a produsului, după ce am învățat vânzări și marketing, după ce mi-am cunoscut bine clientul ideal și am investit în lucrul cu toți cei de mai sus în jur de 15 000 euro.

Ce vreau să spun e că să faci un curs nu e doar despre a-l filma și pe urmă se vinde singur și îți aduce profit fără ca tu să nu faci nimic. Trebuie să iei în calcul și lansarea lui, prelansarea, promovarea și munca la toate astea.

Vă recunosc pe toți cei care ați făcut asta să se întâmple

Vă mulțumesc tuturor celor care ați făcut să se întâmple asta, vă recunosc pe fiecare pentru munca și dedicarea voastră, pentru faptul că atunci când a picat site-ul sau când Facebook-ul a blocat reclamele sau când au fost mai mult de 100 de soloprenoare în Zoom și au depășit capacitatea pe care o setasem eu, mereu ați găsit o soluție și mi-ați fost alături.

Vă mulțumesc vouă, soloprenoarelor care ați venit la 5 Day Challenge, la webinar, care mi-ați lăsat feedback, v-ați înscris sau nu la curs. De la fiecare am învățat ceva despre mine și m-am oglindit în voi.

Și le mulțumesc fetelor mele, Măriuca și Julie, că mă așteaptă, cu răbdare, empatie și iubire, în fiecare zi să ies din rolul de coach și să fiu mama lor. Măriuca m-a ajutat să filmez zilnic video-urile de pe Instagram, a fost cu mine în mașină și făceam asta la 7.30 după ce o lăsam pe Julie la școală și până să intre Măriuca la before school. Când pleca spre școală, la prânz, mă suna să vadă cum a mers live-ul și dacă le-am contribuit soloprenoarelor.

Acum că știi toate asta, ce ești dispusă să faci pentru business-ul tău?

 

2 Comments

Buna Ana, te stiu de ceva timp din comunitatile de parenting. Te am urmarit pe sarite si ma bucur pentru ce ai ajuns sa faci in acest moment. Este evident ca ai fost sustinuta atat financiar cat si emotinal si astea sunt doua plusuri esentiale cand vine vorba de A CONSTRUI CEVA.
Eu sunt mama singura din 2020. Am vrut sa creez si eu un brand, numit Scoala Mamelor Care Traiesc Intentionat. Uitandu-ma acum inapoi, s-a infiripat ceva, atunci in 2020 si 2021. Am avut ceva cliente (5-10) si cateva webinarii. Ulterior, neavand sprijin financiar si fizic, cand nu mai veneau cliente, mi se lasa o falca in jos si se cam ducea la fund ideea. Am creat chiar si un grup unde postam chestii chiar de interes, insa cred ca nu detineam ponturi si tehnici necesare ca sa stiu mai bine cum functioneaza un grup online. Asa ca pe la sfarsitul anului 2021 s a cam dezumflat tot proiectul.
Cred ca daca vreau sa reusesc in zona asta a antreprenoriatului ( am mai avut niste incercari cu Pera Novacovici), am nevoie de oameni, bani, sprijin. Si eu n sm toate astea acum. Am trait tristetea de a nu putea face lucruri singura iar atunci cand am nevoie de oameni, acestua trebuie platiti iar noi ( eu si copiii avem alte prioritati acum, nu mai zic ca nu reusesc sa strang deloc bani).
Ti am scris ca de la mama la mama:)
Eu am terminat psihologia si am invatat singura din carti, acum fac consiliere cu femei 1 la 1… Mi as dori sa urc la etape mai inalte dar cu siguranta am nevoie de un plan, strategie, oameni, asa cum ai facut tu. Daca este ceva ce totusi imi poti recomanda, orice feedback e binevenit. Multumesc, Ana.
Cu drag,
Ioana

ana.nicolescu

Bună, Ioana, am citit cu interes comentariul tău. Înainte de orice, vreau să îți spun că și eu sunt mamă singură și tot ce am construit financiar și profesional am făcut pe cont propriu. Îți recomand să intri în comunitatea Digital Talks cu Ana Nicolescu și să urmărești înregistrările live-urilor din 5 Day Challenge. O să găsești răspunsuri acolo. Video-urile mai sunt publice în comunitate până duminică, 2 octombrie, ora 20.00.

Introdu Comentariu

Adresa ta de mail nu va fi plublicată.Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *