De ce mulți bloggeri cu business-uri nu sunt antreprenori de succes

De ce mulți bloggeri cu business-uri nu sunt antreprenori de succes

Bloggeri cu business-uri. Urmăresc conștient acest fenomen de doi ani, de când a început pandemia și azi vreau să-l dezbat cu tine. Și nu sunt doar observator la acest subiect sau aș putea să-i spun manifestare, ci am fost și eu în aceeași situație.  Este vorba despre bloggerii soloprenori, freelanceri, despre mamprenoare, you name it.

Povestea este așa. O să spun povestea mea ca să nu crezi că arăt cu degetul și te judec. Poate rezonezi cu ea și poate, îți dai seama, că ești în aceeași situație și d-aia nu ai un business profitabil. Am început să scriu pe blog în 2012. Veneam după 12 ani de presă. Teoretic știam să scriu și am explicat în alt articol acest teoretic. Mi-am costruit brandul, mi-am adus contribuția în nișa de parenting prin articole, prin parteneriate media, implicare în campanii umanitare și sociale, o comunitate de 550 de bloggeri părinți, o agenție de comunicare și PR cu clienți care au ca target final familia. Am avut vizibilitate, influență, awareness. Scriam bine și cu impact și asta nu o zic eu, a confirmat-o invitația ca blogger influent pe nișa de parenting, la Paris la întâlnirea internațională a bloggerilor din Europa, E-Fluent.

Eram un blogger cu business: o agenție de comunicare și PR

Pe scurt, eram un blogger cu un business, cu o agenție de comunicare și PR. Însă clienții nu erau atât de numeroși precum mi-aș fi dorit și în concordață cu expertiza mea. Însă nu m-a deranjat prea tare pentru că aveam și blogul ca linie de business. Da, eu mi-am privit blogul ca pe un business, drept pentru care am avut pentru el strategie și plan de comunicare. Când mi-am făcut analiza SWOT anuală, înainte de pandemie, și i-am întrebat pe cei cu care am colaborat ca ce mă văd ei, 80% din răspunsuri au fost ca influencer și 20% au zis că agenția este despre comunitatea de bloggeri părinți, deși nu era doar despre asta. N-am știut atunci cum să interpretez acest rezultat, doar m-am frustrat că oamenii nu înțeleg ce fac. Hashtag lipsă de asumare 😊

Blogul ca instrument de marketing în business

Pentru că veneau la mine pentru consiliere oameni care voiau să-și facă un blog, dar nu știau de unde să înceapă sau care aveau deja un blog, dar nu știau cum să scrie cu sens și cu scop, cum să-l transforme într-un business, am zis că este momentul să ofer consiliere și coaching pe această nevoie. Mai veneau antreprenorii care începeau un business pe nișa de parenting și nu știau ce să scrie pe site-ul lor și cu ce i-ar ajuta blogul. Atunci am început să vorbesc despre blog ca instrument de marketing. Și încet încet m-am acreditat ca și coach pentru freelanceri. Anul trecut am făcut o comunitate cu taxă, unde îi învățam pe antreprenori să aibă business-uri profitabile în care să comunice cu sens și cu scop. Însă clienții tot nu erau pe măsura expertizei mele, numeric.

bloggeri cu business-uri
bloggeri cu business-uri

De ce nu performam ca antreprenor?

Pentru că în continuare eram percepută ca blogger, nu ca antrepenor, ca owner de agenție, ca și consilier în comunicarea de business. În plus, eu nu vindeam, eu doar îmi prezentam programele și proiectele. Așa că în toamna anului trecut am analizat toată cariera mea, am investit peste jumătate din profitul firmei în programe de învățare și de adaptare a serviciilor mele la nevoile actuale ale pieței și am suprapus peste expertiza mea de 20 de ani în comunicare și PR, și partea de marketing și vânzări, totul, repet, adaptat nevoilor antreprenorilor post pandemie.

Și uite care au fost concluziile mele ca blogger cu business:

  1. Dacă am foarte multe servicii, oamenii nu mai știu ce fac concret, drept urmare nu vin la mine. E adevărat ce se spune că dacă oamenilor nu e clar ce cumpără, nu cumpără. Așa că am păstrat trei direcții: strategie de business peste care te învăț să suprapui și să implementezi strategia de comunicare și coaching pe strategie de schimbare în care m-am aceditat în decembrie.
  1. Pasul ăsta a fost unul care a venit cu o zbatere de 3 ani, dar în toamnă a venit lin într-un sprint cu Mădălina Vasiu: am închis blogul Mămica Urbană și asocierea mea cu nișa de parenting. Nu mai este eficient pentru business-ul meu să fiu cunoscută ca blogger, însă aduc în lucrul cu clienții mei tot ce am învățat în 10 ani de blogging.

Nu este suficient să știi să scrii ca să ai un business profitabil

  1. Nu este suficient să știi să scrii ca să ai un business profitabil și asta vreau să ajungă la toți colegii mei din blogging care cred asta. Ca să scriu pe blog, a trebuit să mă dezbrac de obiceiurile de jurnalist. Ca să scriu cărți, a trebuit să dau jos haina de blogger. Ca să scriu un site care vinde a trebuit să mă uit cu atenție la mine, să nu scriu din ego și să vorbesc în beneficii pentru clienții mei. A fost nevoie să-mi fac un site cu o anumită structură din care clientului să-i fie clar cu ce pot să-l ajut. Și asta e problema multor bloggeri care au business-uri. Au un potențial imens, doar că își văd business-ul din prisma blogului. Oamenii încă îi asociază cu statutul de blogger, de influencer, de formator de opinii. Însă crede-mă, ai nevoie să te poziționezi ca antreprenor. Și pentru asta ai nevoie de mindset de antreprenor, nu de 30 de ani de lucru în comunicare și marketing. Nu confunda expertizele.

 

De ce ai nevoie ca să vinzi?

  1. Ca să vând, am nevoie să învăț să vând, nu doar să am un site de prezentare. Și mai ales, am nevoie de curaj să apar față în față cu clientul meu de care inconștient îmi era frică. Dacă nu mă place? Am scris aici despre asta. Dar concluzia mea, poate o să fie și a ta, a fost că nu clientul trebuie să mă placă, asta nu e treaba lui, ci a mea. Și după ce mă plac, am de văzut pe câți clienți îi amputez de șansa de a obține de au nevoie de la mine doar pentru că nu știu să vând sau am anumite blogaje pe stima de sine. Așa că am învățat să vând de la Ioana Moga și m-am întâlnit în iarnă în call-uri 1 la 1 cu 50 de femei, iar zilele astea mă întâlnesc cu clienții mei în webinarii de teaching, dar și de vânzare.

Deci vezi cât de complexă și de ancorată e trecerea statutul de blogger la cea de antreprenor? Spune-mi ce a rezonat cu tine din acest articol?

Introdu Comentariu

Adresa ta de mail nu va fi plublicată.