0
De ce nu știm ce să spunem despre noi când vindem

De ce nu știm ce să spunem despre noi când vindem

Vorbeam ieri cu antreprenoarele de la Mastermind-ul de Content despre ce scriem pe site la rubrica Despre mine. Fiecare a spus că pare cea mai grea rubrică și că ne este mai ușor să vorbim despre alții, să vedem calitățile în alții și să le scriem, decât să scriem despre noi.

La prima sesiune din fiecare ediție a Mastermind-ul de Business, îi rog pe antreprenori să se prezinte în câteva cuvinte și se pierd în detalii despre produse, servicii, roluri.

De cele mai multe ori, ne este mai ușor să spunem ce facem, decât cine suntem

De ce se întâmplă asta? Din punctul meu de vedere sunt mai multe motive:

  • Am fost învățați de mici să ne suprimăm emoțiile, să ascundem când ne este greu sau când suntem foarte fericiți, ni s-a inoculat ideea să nu fim prea mult ca să nu-i deranjăm pe alții sau că lauda de sine nu miroase a bine. Am învățat să ne facem mici și am făcut invizibili pentru noi înșine. Așa că nu știm cine suntem.
  • Am crescut cu comparație și într-o permanentă competiție cu alții. Colega ta de ce a putut să ia 10 și tu nu?, Sora ta de ce poate să stea cuminte și tu nu? Am simțit atâta rușine sau vinovăție că iarăși ne-am făcut din ce în ce mai mici până am devenit invizibili pentru noi.
  • La școală nu s-a pus accent pe individualitate, pe unicitate, ci pe uniformizare, pe mase, pe reprimarea oricăror opinii, gânduri, visuri. Dacă ieșeam mai sus cu un cap decât ceilalți eram penalizați. Așa că iarăși ne-am făcut mici ca să ne încadrăm în rigorile societății. 
  • Încet-încet ne-am reprimat vocea interioară, identitatea și am acoperit-o cu părerile altora despre noi. Am ajuns să ne ghidăm și să credem că suntem ce spun alții despre noi că suntem. Și iată încă un motiv de ce efectul social media este atât de puternic, pentru că ne oferă validare.
  • Pe această temelie cu stima de sine erodată, adăugăm și faptul că nu știm concret care este serviciul pe care putem și avem competența să-l oferim pentru că de multe ori intervine sindromul impostorului.
  • Implicit nu știm ce pachete putem să facem ca să scalăm, dar până acolo nu știm cine este clientul nostru ideal pentru că ne este frică să stăm față în față cu el. Dacă ar avea o părere proastă despre noi? Ar fi prea dureros că ne-ar arunca iar în rușinea și în vinovăția pe care am simțit-o când eram copii. Nu mai vrem să simțim asta și, de multe ori, fugim de el și construim servicii și produse bazate pe proiecțiile noastre, nu pe nevoia reală a clientului.
  • Așa că nu știm care sunt beneficiile serviciilor noastre, cu ce îl ajută pe client, cu ce îi schimbă viața, de ce durere îl scapă și ce vis îi împlinește. Rezultatul? Facem content pe blog sau pe rețelele de socializare, în blind. Și nu avem clienți.
  • Nu avem obiective clare de business și capacitatea de a face zoom out în business ca să vedem lucrurile de sus și să gestionăm acțiunile în afara emoțiilor, cu scop și cu sens, să planificăm strategic comunicarea publică și să o aliniem cu valorile noastre.
  • Iar când reușim totuși să vorbim despre noi, vorbim numai și numai despre noi, fără să ne gândim la beneficiile clientului și asta sună a laudă de sine și nu are efectul pe care îl căutăm.

 

Tu cum vorbești despre tine astfel încât să ai credibilitate și un dialog cu clienții tăi?

Dacă ți-a fost de folos articolul de azi, dă-mi de veste. Mi-ar plăcea să te cunosc!

2 Comments
PInter Emanuela

Buna Ana,

Mi-a trezit interesul articolul tau chiar de la citirea titlului,fiindca m-am raportat la mine automat.
Felicitari multe!

ana.nicolescu

Mulțumesc!

Introdu Comentariu

Adresa ta de mail nu va fi plublicată.Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *