Ce faci cu business-ul în vreme de război?

Ce faci cu business-ul în vreme de război?

Săptămâna trecută alături de mulți antreprenori am tăcut. În fața unui război atât de aproape de noi, în fața unor decizii de neînțeles în 2022, n-am mai știut ce să facem cu business-ul în vreme de război. Și nici ce să zicem. Atunci doar am simțit. Stupoare, furie, dezamăgire, revoltă, unii poate negare sau fugă. Am simțit întâi la nivel personal, apoi la nivel de business.

Apoi unii și-au văzut de business și au postat pe rețelele de socializare, iar alții i-au tras de mânecă pentru asta. Alții au lăsat business-ul baltă și s-au dus voluntari la granița cu Urcaina, ori au donat produse sau bani.

Comunicarea în business în vreme de război

M-a întrebat o clientă cum e mai bine să comunice în perioada asta pentru business-ul ei. Ordinea corectă din perspectiva mea ar fi:

  • Cum mă aliniez eu cu mine în fața acestei crize?
  • Ce este important pentru mine în acest moment. Aici aș include o revizuire a valorilor.
  • Cum este afectat business-ul meu în perioada asta?
  • Cum sunt afectați clienții mei în perioada asta?
  • Cum li se modifică nevoile clienților mei?
  • Ce pot să fac în acest moment?
  • Ce este în controlul meu?

Exercițiu de adaptare a strategiei de business

În ultimele 3 zile, am făcut la Mastermind-urile de Content, cu participanții, un exercițiu de adaptare a strategiei de business pe contextul actual. Pentru că ei au deja un plan de business, le-a fost ușor, dar sunt convinsă că vei putea să faci și tu asta.

Scrie pe o coloană care e expertiza ta. Tot ce ai făcut din facultate până acum, tot ce știi să faci, chiar dacă nu are legătură cu business-ul tău de acum, cu obiectivele tale de business pe anul ăsta, chiar dacă știi că acum ești într-o altă etapă. Scrie tot ce știi să faci. Trece cu bullets unul sub altul.

Ce nevoi apar în piață în criză?

Apoi, pe următoarea coloană scrie nevoile care se formează acum în piață din cauza războiului, cum sunt oamenii, de ce au ei nevoie, cum acționează la nivel individual, dar de grup? Ce vezi că se formează ca nevoie nouă în piață? Eu am făcut exercițiul ăsta timp de doi ani în pandemie și așa am început o nouă linie de business, adaptată nevoilor pieței.

Uite, eu am identificat așa: anxietate, incertitudine în business, comunități de oameni (refugiați sau de ajutor), centralizare de date, organizare, gestionare de grupuri mari, cazare. Sigur, sunt doar câteva. Te invit să adaugi ce se vede și de la tine, din nișa ta.

Flexibilitate și adaptare în business în vremea războiului

Acum unește punctele din prima coloană cu punctele care se potrivesc din a doua coloană. Uite cum arată la mine:

business-ul în vreme de război
business-ul în vreme de război

 

Așa o să vezi concret cum poți să-ți folosești experiența în contextul actual și să creezi pachete noi de servicii, să-ți adaptezi business-ul la nevoia pieței. Dacă o faci sub formă de voluntariat sau lucrezi cu discount, ori cu preț întreg, este alegerea ta.

Îți recomand să-ți restructurezi obiectivele de business pe acest an pentru că și dacă se oprește azi războiul, criza economică o va depăși pe cea din 2018, după câte spun analiștii.

Dacă ai nevoie de ghidare, hai să stăm de vorbă 30 de minute, într-un call gratuit pe zoom și stabilim ce putem să facem împreună pentru business-ul tău și pentru cum comunici adaptat obiectivelor și situației actuale. Click aici să rezervi 30 de minute.

Să fie pace!,

Ana

Introdu Comentariu

Adresa ta de mail nu va fi plublicată.Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *