Cum și-au adaptat brandurile tehnicile de comunicare și vânzare în pandemie

Cum și-au adaptat brandurile tehnicile de comunicare și vânzare în pandemie

Cel mai mult mi-a plăcut la Digital Marketing Forum că speakerii au vorbit despre comunicarea de brand în pandemie. Despre efectele pandemiei asupra business-urilor, dar nu din perspectiva a ce nu a mai mers sau din victimizare, ci au povestit despre cum au găsit soluții, cum și-au adaptat serviciile contextului și cum au fost flexibili în comunicare și strategie. Cele două mari concepte care s-au auzit cel mai puternic la mine au fost: prezența în comunități și/sau formarea lor și relevanța mesajului pe care l-au transmis, cu accent pe brand storytelling.

Formez comunități de 9 ani și pun cuvintele în mesaje de 20 de ani. Mereu am vorbit despre cât de important este să ne simțim parte dintr-un grup și care sunt beneficiile comunităților pentru un business. Dacă până acum brandurile nu credeau foarte mult în puterea lui împreună, iată că acest an ne-a făcut să vedem mai clar care ne sunt cu adevărat valorile și unde putem să construim temelii de cărămizi, nu de baloane de săpun. Și, foarte important, am înțeles că este util să transmitem ce au oamenii nevoie să audă, nu ce vrea brandul să transmită.

 

Comunicare de brand în pandemie. Cum reușești să fii relevant pentru publicul tău țintă și cum rămâi deschis când contextul pare să nu fie favorabil

Bogdan Nițu, General Manager la WEBSTYLER, spune că înainte să ne batem pe banii publicului, ne batem pe timpul lui, iar pentru asta, e nevoie să construiești încrederea în brand, în mesajele pe care le transmiți. Companiile nu se mai mulțumesc cu cifre digitale, ci vor să vadă cum acestea convertesc, adică cum aduc clienți, cum au o consecință directă în business. Cum reușești să fii relevant pentru publicul tău țintă, cum actualizezi armele clasice, cum rămâi deschis când contextul pare să nu fie favorabil? Prin diferențiere. Iar aici sunt două variante: fie prin adăugare de valoare, fie prin scăderea prețului. Bogdan recomandă să punem valoarea în centrul arhitecturii digitale și să o transformăm în calul nostru troian, care cuprinde ad-uri, conținut în social media și site de vânzare.

 

E nevoie de un research care să arate noile comportamente și preferințe de consum ale clienților

O altă prezentare cu care am rezonat a fost cea a Ralucăi Duță, Chief Marketing Officer la L’Oreal Romania, care a povestit cum au reușit să regândească conținutul, conversațiile și vânzările într-o perioadă cu atâtea necunoscute. Consider că principalul atuu a fost acela că s-au bazat pe research și că au fost atenți la noile comportamente ale clienților. 

De ce zic asta? Pentru că văd la noi în agenție că în ultimul an, profilul consumatorului s-a schimbat destul de mult pentru că nevoile și comportamentele lui s-au schimbat. Iar clienții care iau decizia să facă un research nou să înțeleagă cine este consumatorul lor în 2021, au numai de câștigat și pot să își structureze mesajele astfel încât să fie auzite de public, pot să-i ofere ce are nevoie, să regândească strategia, să vadă ce media consumă mai nou publicul, în ce comunități este, de ce este interesat, cum i s-au schimbat valorile, locul de muncă, locul în care locuiește, percepția despre el însuși, despre viață.

 

Comunicare de brand în pandemie. Conținut autentic, adaptat și nefiltrat

Asta au făcut și cei de la L’Oreal și au creat conținut autentic, nefiltrat, care a reflectat noua realitate, cu alte cuvinte, un conținut adaptat. De asemenea, au mers în comunitățile online și au creat conținut special acolo și nu doar atât, au făcut și community management, au răspuns la comentarii și au pus pe primul loc clientul. Știu că treaba asta cu clientul pe primul loc e lege în marketing, dar parcă nu am simțit-o niciodată la fel de puternic ca în acest ultim an. Ce a mai făcut echipa de la L’Oreal? A intrat în grupuri, a făcut o platformă de educație cu articole pe dermatologie și a învățat câteva lecții:

1.      Trebuie să-i dai consumatorului informația de care are nevoie, nu ce vrea brandul să transmită.

2.      Au învățat să interacționeze cu comunitățile și să-i fidelizeze pe clienți prin QR code, coduri de reduceri, acces online la specialiști, video, live-uri sau teleconsultații

 

Așadar, loialitate, apartenență, comunicare, conectare, atenție la nevoile acutale ale clientului. Acesta este succesul pentru comunicarea de brand în pandemie.

Tu cum ți-ai adaptat tehnicile de comunicare și vânzare în pandemie?

Introdu Comentariu

Adresa ta de mail nu va fi plublicată.